Garść wiedzy - Budowanie świadomości marki

Marka (ang. brand) jest najważniejszym instrumentem współczesnego marketingu – jego centralnym punktem, bez którego nie można już sobie wyobrazić działań promocyjnych ani w ogóle prowadzenia biznesu w warunkach rynkowej konkurencji.
Praktyka oznaczania produktów pochodzących z różnych firm została zapoczątkowana w czasach antycznych (znaki na cegłach i garnkach). Dziś branding osiągnął swój dojrzały rozwój i trudno się spodziewać jego ogólnego kryzysu.
Stosowanie marki w celu wyróżnienia oferty rynkowej i nadania jej określonej wartości – to najlepszy sposób pozyskiwania lojalności klientów, a tym samym zdobywania i utrwalania przewagi konkurencyjnej. Określenie branding odnosi się właśnie do takiego sposobu postępowania.
Markę można uznać za metaforę funkcjonującą na zasadzie niepisanej umowy między producentem a konsumentem. Oczywiście klienci kształtują swe odczucia na temat tego, co oznacza dana marka. Jednak producenci za pomocą reklamy mogą na nie wpływać bardziej niż możemy to sobie wyobrazić.

Całościowa identyfikacja firmowa to podstawowe narzędzie, służące budowie wizerunku marki na rynku. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą m.in takie elementy jak: nazwa firmy lub marki, logo firmy, logotyp, hasło reklamowe, kolorystyka firmowa, szablony graficzne druków firmowych (papier firmowy, faktury, wizytówki, przeróżne pisma), koperty, naklejki, kroje i wielkości czcionek oraz układ tekstu. Jednak to jeszcze nie koniec listy. Bardzo ważnym niewymienionym jeszcze elementem identyfikacji firmy jest jej strona internetowa. Poza tym wygląd samochodów służbowych i wszelkich gadżetów (długopisy, torby, koszulki) również mogą składać się na identyfikację firmy.

W pewnym sensie nazwa, identyfikacja wizualna oraz strona internetowa pełnią dla swej firmy tę samą funkcję jaką reklama pełni dla wypromowania danej marki produktu.

 Potwierdzam, że zapoznałem się z polityką prywatności drukarni internetowej. - Polityka Prywatności *